Przeglądaj wg Autor "Soczyński, Sławomir"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
- Pozycja(Re)definicja pojęcia tabu medialnego jako kategorii aksjonormatywnej z perspektywy teoretyczno-funkcjonalnej(Wydawnictwo Petrus, 2021) Soczyński, Sławomir
- PozycjaSpołeczna i etyczna odpowiedzialność przedsiębiorstw medialnych(Wydawnictwo Petrus, 2019) Soczyński, Sławomir
- PozycjaSztuczna inteligencja. Upodmiotowienie maszyn – uprzedmiotowienie człowieka(Wydawnictwo Biblos, 2024) Soczyński, SławomirDwudziesty drugi tom w serii „Etyka Mediów” poświęcony jest tematowi sztucznej inteligencji (AI). Niniejsza publikacja koncentruje się na zrozumieniu natury AI, jej możliwości w komunikacji oraz relacjach, jakie z nią nawiązujemy. Rozwój sztucznej inteligencji, który osiągnął przełomowy moment w 2021 roku z wprowadzeniem modelu ChatGPT, stał się kluczowym elementem naszego codziennego życia. Publikacja analizuje definicje AI, analogie jej działania w stosunku do ludzkiej inteligencji, a także jej moralny status. Druga część tomu bada generatywną sztuczną inteligencję, szczególnie koncentrując się na jej roli w tworzeniu treści i obrazów, jakości informacji, potencjale dezinformacyjnym oraz kwestiach regulacyjnych. Omawiane są również aspekty etyczne, w tym prawa autorskie i odpowiedzialność za generowane treści.