Przeglądaj wg Autor "Drąg, Katarzyna"
Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
Wyników na stronę
Opcje sortowania
- PozycjaBezinteresowność w mediach – interesowne media(Wydawnictwo Biblos, 2024) Drąg, Katarzyna; Raś, DariuszKolejny tom z serii "Etyka Mediów" zawiera teksty naukowe, które na różne sposoby, w odniesieniu do różnorodnych przestrzeni medialnych, odmiennych zagadnień, poziomów komunikacji i narzędzi, poszukują ludzkiego charakteru procesów komunikacji. Autorzy odkrywają zarówno pozytywne zjawiska i wzorce medialne, jak i wskazują na naruszanie wartości i zagrożenia z tym związane. Prezentowane artykuły ukazują tytułową problematykę w ujęciu współczesnym, związanym między innymi z nowymi mediami, jak i w ujęciu historycznym, wskazując na ponadczasową wartość bezinteresowności.
- PozycjaLwowskie korzenie polskiego dziennikarstwa. Studia nad profesjonalizacją zawodu na przełomie wieków (1848-1914)(Wydawnictwo Petrus, 2021) Drąg, Katarzyna
- PozycjaPOLSKA – TO JEST MOJA MATKA, MOJA OJCZYZNA. Antologia tekstów(Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie Wydawnictwo Naukowe, 2018) Jan Paweł II; Cymanow-Sosin, Klaudia; Drąg, Katarzyna; Drożdż, MichałPodejmując tematykę niepodległości w wyjątkowym dla Polski roku jubileuszowym, nie można pominąć osoby i spuścizny św. Jana Pawła II – najwybitniejszego syna polskiej ziemi. Dni Jana Pawła II w Krakowie i Małopolsce, organizowane od 2006 roku, służą propagowaniu Jego myśli i dorobku, a każda kolejna edycja zogniskowana jest wokół jednego zagadnienia. W 2018 roku oczywistym jest podjęcie tematów związanych z odzyskaniem niepodległości, właściwym rozumieniem patriotyzmu, miłości Ojczyzny i roli narodu w myśli Jana Pawła II. Myśli o Ojczyźnie stanowią ważną i bogatą część w całym dziedzictwie działania i nauczania św. Jana Pawła II, co potwierdza jego wielką troskę o dobro Ojczyzny i jej synów i córki. Głównym celem publikacji jest ukazanie tematyki niepodległości obecnej nie tylko w sztandarowych tekstach i oficjalnych wystąpieniach Jana Pawła II, ale także w innych formach, takich jak: modlitwy, komentarza, słowa powitania, spontaniczne dopowiedzenia po wygłaszanych homiliach, dialogi z wiernymi. Zastosowanie takiego klucza służy ukazaniu z wielu perspektyw głównego tematu antologii zatytułowanej: Polska – to jest moja Matka, moja Ojczyzna.
- PozycjaPromocyjno-marketingowa rola influencerów w komunikowaniu wartości i idei w mediach społecznościowych. Studium analityczno-badawcze profili na InstagramieUrbaś, Joanna; Drąg, Katarzyna; Drożdż, Michał; Adamik-Szysiak, Małgorzata; Rytko-Kurpiewska, Maria Anna; Gęsiak, LeszekInfluencerzy pełnią coraz ważniejszą rolę w nowych mediach. Głównym celem pracy jest określenie udziału i znaczenia influencerów w promocyjno-marketingowym komunikowaniu wartości i idei na Instagramie. W pracy zostały zastosowane metody mieszane ilościowo-jakościowe – analiza zawartości, analiza treści, wywiad pogłębiony i kwestionariusz. Główna weryfikowana hipoteza brzmi: komunikowanie influencerów ma charakter promocyjno-marketingowy i jest przestrzenią lokowania wartości i idei efektywnie oddziałujących na poglądy, postawy i wartości odbiorców. Struktura pracy oparta jest na modelu komunikowania autorstwa Harolda Lasswella i pytaniach – kto (influencerzy), co (relacja świata wartości i komunikowania promocyjno-wizerunkowego), jakim kanałem (media społecznościowe), do kogo (odbiorcy influencerów i ich recepcja przekazu) i z jakim skutkiem (efekty komunikacji influencerów), które to zagadnienia stanowią kolejne części dysertacji.
- PozycjaRola kompetencji komunikacyjnych w strategii promocyjno-wizerunkowej szkoły wyższej na przykładzie Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. ks. Bronisława Markiewicza w JarosławiuBojarska, Magdalena; Drąg, Katarzyna; Kuca, Paweł; Leśniczak, RafałPrzedmiotem rozprawy jest zaprezentowanie roli kompetencji komunikacyjnych w strategii promocyjno-wizerunkowej szkoły wyższej na przykładzie Państwowej Akademii Nauk Stosowanych im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu. Celem pracy jest potwierdzenie potrzeby kompetencji komunikacyjnych w komunikowaniu promocyjno-wizerunkowym. W pracy przedstawiono pojęcie komunikacji i jej rodzaje na podstawie literatury przedmiotu oraz definicję komunikacji społecznej z uwzględnieniem komunikacji marketingowej i wizerunkowej. Ponadto omówiono znaczenie kompetencji komunikacyjnych i językowych. Badania skoncentrowano na analizie jakościowej treści strategii rozwoju uczelni wraz z jej misją i wizją oraz na analizie regulacji zawartych w Statucie PANS w Jarosławiu. Przedmiotem badań prezentowanych w rozprawie objęte zostały artykuły prasowe opublikowane w latach 2016-2024, opisujące wizerunek uczelni w prasie. Dokonano analizy ilościowo-jakościowej zawartości czasopism, ukazujących kompetencje komunikacyjne w strategii promocyjno-wizerunkowej szkoły wyższej. W części teoretycznej poza opisem poddawanej badaniu instytucji, analizie poddano specyfikę promocji wizerunkowej szkoły wyższej z marką, jej odbiorcami i otoczeniem. Opisano misję, cele i strategię promocyjno-wizerunkową. Opisano także katalog działań promocyjnych szkoły wyższej. Wskazano na istotną rolę specyficznych, sprofilowanych pod liczne i różnorodne funkcje pełnione przez uczelnię kompetencji komunikacyjnych w budowaniu strategii promocyjno-wizerunkowej instytucji szkolnictwa wyższego.
- PozycjaSztuczna inteligencja - rzeczywiste wyzwania. Nowe technologie w komunikacji społecznej(Wydawnictwo Biblos, 2024) Drąg, KatarzynaPublikacja składa się z trzech części, z których każda koncentruje się na innych aspektach wpływu nowych technologii na komunikację społeczną. Pierwsza część bada fenomen sztucznej inteligencji, przedstawiając ją zarówno jako źródło fascynacji, jak i niepokoju. Autorzy analizują sprzężenia zwrotne między działaniami ludzkimi a funkcjonowaniem maszyn. Druga część książki skupia się na nowych fenomenach medialnych, takich jak influencer marketing i działalność patoinfluencerów, oraz na wpływie nowych technologii na tradycyjne dziennikarstwo. Trzecia część omawia kompetencje komunikacyjne, medialne i informacyjne, niezbędne do funkcjonowania w świecie zdominowanym przez technologie komunikacyjne. Publikacja ta, to wynik współpracy medioznawców i akademików, ma na celu poszerzenie wiedzy z zakresu aksjologii komunikowania, teorii komunikacji oraz praktyki medialnej, a także inspirowanie do pogłębionej refleksji nad etycznymi aspektami rozwoju technologii.
- PozycjaUNIWERSYTET. Antologia tekstów(Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie Wydawnictwo Naukowe, 2019) Jan Paweł II; Drożdż, Michał; Drąg, Katarzyna; Cymanow-Sosin, KlaudiaW 2019 roku tematem przewodnim jest uniwersytet jako miejsce „zdobywania wiedzy i kształtowania sumienia”. Myśli o uniwersytecie stanowią ważną i bogatą część w całym dziedzictwie działania i nauczania św. Jana Pawła II, co wynika nie tylko z Jego zakorzenienia się w świecie akademickim jako teologa, filozofa i etyka, ale co potwierdza Jego wielką troskę o dobro uniwersytetu, troskę o jego misję i służbę dobru i prawdzie. Jan Paweł II nie tylko wskazywał na zadania uniwersytetu, wskazując na jego wieloraką posługę myślenia w wolności i prawdzie, ale odsłaniał także publicznie swoje bogate więzi ze środowiskami akademickimi i swoje zakorzenienie w akademickiej Alma Mater. To osobiste doświadczenie akademickie sprawiło, że Jego myśli o uniwersytecie, o ludziach nauki są pełne autentyzmu, troski i zrozumienia.