Logo repozytorium
  • English
  • Polski
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się.Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Wszystko w Repozytorium
  • English
  • Polski
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się.Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Ziemlewski, Mateusz"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Twórczość religijna Henryka Mikołaja Góreckiego w świetle koncepcji Nowej Pieśni Josepha Ratzingera (Benedykta XVI)
    (Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie Wydawnictwo Naukowe, 2023) Ziemlewski, Mateusz
    W niniejszej monografii podjęto próbę analizy koncepcji teologii muzyki zawartej w idei Nowej Pieśni kard. Josepha Ratzingera. Interdyscyplinarne studium teologiczne odnosi się do teorii muzyki i twórczości Henryka Mikołaja Góreckiego. Analiza muzyczna trzech wielkoobsadowych dzieł kompozytora stanowi punkt wyjścia do interpretacji teologicznej. Każde dzieło posiada tabelaryczny wykaz formalny oraz opis struktury muzycznej. Szczególną uwagę poświęcono fragmentom utworu, które korelują z teologią katolicką. Treść tej ostatniej wyznacza siedem tomów serii Opera Omnia kard. Josepha Ratzingera (Benedykta XVI). Koncepcja Nowej Pieśni pozwala na metodyczne wykazanie istotnych części dzieła sakralnego. Dorobek teologiczny Ratzingera umożliwia ich opis, a twórczość Góreckiego stanowi ich muzyczną egzemplifikację. Podjęte rozważania mają doprowadzić do potwierdzenia słów Benedykta XVI, że „wielka muzyka sakralna posiada rangę teologiczną”, które papież wygłosił podczas uroczystego nadania mu tytułu doktora honoris causa Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium
  • Kontakt