Przeglądaj wg Autor "Nessler, Sylwia"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
- PozycjaSolidarność celebrytów wobec kandydatów na prezydenta USA(Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie Wydawnictwo Naukowe, 2021) Nessler, SylwiaCelem artykułu jest analiza solidarności celebrytów wobec wybranych kandydatów starających się o urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych. Kampanie wyborcze w USA charakteryzują się nietypowymi cechami, bowiem jest to jedyne państwo, w którym kampania zaczyna się około roku przed datą wyborów. Amerykańskie gwiazdy mają w zwyczaju otwarcie mówić o swoich wyborach i wy-raźnie wskazywać swojego ulubionego polityka. Często sami kandydaci nawet nie zabiegają o ich poparcie. Znaczna część celebrytów w trakcie kampanii bierze czynny udział w wiecach, popierając tym samym kandydata i aktywnie angażując się w Internecie. Podczas wyborów zazwyczaj powstają głębokie podziały wśród artystów. Z obserwacji wynika, że celebryci z biegiem lat coraz bardziej partycypują w staraniach o zapewnienie zwycięstwa swojemu kandydatowi. Pytanie, czy rzeczywiście olbrzymie wsparcie celebrytów pomaga wygrać wybory? Nie jest to takie oczywiste, jak mogłoby się wydawać, o ile niektórym kandydatom pomaga – innym szkodzi. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób celebryci okazują popar-cie, a także, czy jest ono autentyczne. Dzisiaj jest to komunikacja bezpośrednia, możemy obserwować zdjęcia oraz filmy zamieszczane w mediach społecznościowych, przez co największy wpływ celebryci mają na młodych ludzi, czyli na swoich obserwatorów. Siła oddziaływania jest ogromna, bowiem obejmują swym zasięgiem miliony fanów.