Przeglądaj wg Autor "Gorczyca, Agata"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
- PozycjaBezpieczeństwo rodziny w polityce społecznej na przykładzie działań powiatu pińczowskiegoGorczyca, Agata; Borutka, Tadeusz; Ropski, Janusz; Kaźmierczak, Danuta; Pieczywok, AndrzejRozprawa porusza problematykę związaną z bezpieczeństwem rodziny na tle samorządu lokalnego z uwzględnieniem szerokiej gamy trudności występujących w zakresie samorządu terytorialnego. Praca stanowi studium z pogranicza socjologii i polityki społecznej. W jej ramach analizie poddana została idea bezpieczeństwa rodziny w polityce społecznej samorządu terytorialnego powiatu pińczowskiego. W literaturze naukowej coraz częściej poruszany jest temat bezpieczeństwa rodziny w kontekście samorządu lokalnego jednak nie jest to obszerny dział. Doktorat ukazuję szansę na kreślenie pozytywnej wizji rozwoju regionu pod względem idei bezpieczeństwa rodziny. Stanowi punkt wyjścia do dalszych działań. Istotą jest troska samorządów o kultywowanie tradycji lokalnych i specyfiki kulturowej środowiska co stanowi wkład w rozwój nauki. Niniejsza praca doktorska uzupełnia lukę na temat idei bezpieczeństwa rodziny w politykach społecznych samorządu terytorialnego.
- PozycjaNauczyciel jako autorytet w profilaktyce mobbingu w szkole(Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie Wydawnictwo Naukowe, 2021) Gorczyca, AgataMobbing jest najbardziej rozpowszechnionym i najgroźniejszym patologicznym zjawiskiem obecnych czasów. Jest także jednym z najczęściej opisywanych przejawów nad-użyć wynikających z funkcjonowania jednostki w grupie, ponieważ powstaje w okolicz-nościach, w których ludzie spędzają ze sobą większość czasu. Struktury współczesnego społeczeństwa narażone są na konflikty, które bez wątpienia często są nieuniknione. Sytuacja może być jednak niebezpieczna, gdy w stosunkach międzyludzkich dochodzi systematycznie do konfliktów i to celowo ukierunkowanych oraz sprzecznych z prawem, bo naruszane są dobra drugiej osoby. Interwencje zapobiegające mobbingowi prowadzone w szkołach, choć dają pozytywne rezultaty, mają dość skromny zasięg. Powinny być wspomagane działaniami nauczycieli także poza szkołą, takimi jak organizowanie treningu radzenia sobie ze stresem rodzicielskim i przyczynianie się do obniżenie poziomu przemocy w danej społeczności i w mediach.