Logo repozytorium
  • English
  • Polski
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się.Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Wszystko w Repozytorium
  • English
  • Polski
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się.Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Cichański, Marek"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Reklama prasowa w „Przeglądzie Sportowym” w latach 1921-1939
    Cichański, Marek
    Powyższa monografia pt. Reklama prasowa w „Przeglądzie Sportowym” w latach 1921-1939 została napisana w celu poszerzenia wiedzy na temat historii polskiej reklamy prasowej z dwudziestolecia międzywojennego. Branża reklamowa w II Rzeczpospolitej była już w pełni rozwinięta. Osoby zajmujące się reklamą tworzyły dobrze zorganizowane środowisko zawodowe. Od drugiej połowy lat 20. XX wieku „Przegląd Sportowy” należał do czołówki pism sportowych w kraju. Celem niniejszej rozprawy naukowej jest próba stworzenia wyczerpującego opracowania, które prezentuje wyniki analizy jakościowej oraz ilościowej wszystkich ogłoszeń prasowych zamieszczonych w „Przeglądzie Sportowym” w latach 1921- 1939 (2440 reklam w okresie krakowskim i 9993 w okresie warszawskim). Analizie został poddany cały zasób liczący 1535 numerów. Ogłoszeniodawców z okresu krakowskiego cechowały: wielobranżowość, skierowanie reklamy do lokalnego klienta oraz jej przeciętne prezentowanie się. W okresie warszawskim reklama trafia już do większego grona odbiorców. Na znaczeniu zyskuje pojedynczy produkt. Poprawie ulega wygląd ogłoszeń (większa rola ilustracji). Niniejsza praca składa się z sześciu rozdziałów oraz aneksu.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium
  • Kontakt